Video vadba

Zmerna telesna dejavnost naj bi bila tudi v nosečnosti običajen del vsakdana, če seveda ženska nima zdravstvenih težav oziroma zapletov v zvezi z nosečnostjo. Ustrezna telesna dejavnost v nosečnosti ugodno vpliva na zdravje nosečnice in razvijajoč se plod, hkrati je tudi odlična priprava na porod. Nosečnice naj bodo zmerno telesno dejavne vsak dan v tednu vsaj 30 minut. Zmerna vadba pomeni, da ženska diha skozi usta in se med vadbo lahko brez težav pogovarja.

V Centru za krepitev zdravja smo vam pripravili sklop vaj, ki jih lahko varno izvajate v času nosečnosti. Predlagamo, da v glavnem delu iz vsakega sklopa izberete 2-3 vaje, ki jih nato izvedete v celoti. 

Namig: z malce težjim bremenom️‍, bo vadba primerna tudi za ostalo populacijo.

 

Splošna priporočila za varno izvajanje vadbe za vse nosečnice:

  • Pred začetkom vadbe se vedno postopoma ogrejte in po vadbi ohladite (najmanj 5 minut).
  • Nikoli ne izvajajte gibalnih dejavnosti po večjem obroku (med obilnejšim obrokom in začetkom vadbe naj mineta 2 uri).
  • Pazite pa, da nimate želodca popolnoma praznega.
  • Ne bodite telesno dejavni pri povišani telesni temperaturi ali kadar ste kakor koli bolni.
  • Med vadbo sproti nadomeščajte tekočino. Pijte po par požirkov vode ali brezalkoholne negazirane pijače.
  • Intenzivnost vadbe naj bo primerna vaši telesni pripravljenosti oziroma takšna, da se med vadbo še lahko pogovarjate.
  • Intenzivnost, trajanje vadbe, število ponovitev in serij naj se manjša z napredovanjem nosečnosti.
  • Po 16. tednu nosečnosti se izogibajte vajam, pri katerih ležite na hrbtu neprekinjeno več kot 5 minut. 
  • Med izvajanjem vaj ne zadržujte diha, ampak dihajte enakomerno in sproščeno.

Vadbo takoj prekinite, če se pojavijo opozorilni znaki (vrtoglavica, omotičnost, prevelika zadihanost, krvavitev iz nožnice, odtekanje plodovnice, bolečine …).

https://www.youtube.com/watch?v=j-Kz5Xg9qd0

Sledite nam na Facebooku