Programi za osnovnošolce

Ob načrtovanju novega šolskega leta vam predstavljamo programe vzgoje za ustno zdravje, ki smo jih za vas pripravili v Zdravstvenem domu Ajdovščina.

Vsebine:

  • 1.razred: vzgoja za ustno zdravje
  • 2.razred: pravilna ustna higiena
  • 3.razred: projekt »Radi jemo - za reden in zdrav zajtrk«
  • 4.razred:
    • naravoslovni dan Vse o zobeh (v šoli)
    • naravoslovni  dan Vse o zobeh (v Zdravstvenem domu Ajdovščina)
  • 6.razred: pravilno in redno čiščenje medzobnih prostorov
  • 8. Ali 9.razred: preprečevanje bolezni zob in obzobnih tkiv

Zobozdravstvena preventiva:

  • tekmovanje Čisti zobje ob zdravi prehrani
  • zaščita zob s površinskimi premazi

1. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

VZGOJA ZA ZDRAVE ZOBE IN DLESNI V PRVEM RAZREDU

 

1 šolska ura (v začetku šolskega leta)

  • Pogovor ob projekciji ali zgodbi

  • Predstavitev tekmovanja Čisti zobje ob zdravi prehrani

  • Barvanje zob s testnimi tabletami

 

Učenci spoznajo vrste zob, naloge zob, menjavanje zob, bolezni zob in ortodontske anomalije, pravilne pripomočke za čiščenje zob, pravilen način ustne higiene, prehrano za zdravje zob in pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika.

Učenci se seznanijo z vzgojo za ustno zdravje v šolskem obdobju.

Učenci spoznajo način in potek tekmovanja Čisti zobje ob zdravi prehrani.

Učenci spoznajo in preizkusijo testno tableto za obarvanje zobnih oblog.

2. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

PRAVILNA USTNA HIGIENA
1 šolska ura (po dogovoru)

  • Predavanje

  • Demonstracija

  • Barvanje zob s testnimi tabletami

Učenec spozna primerne pripomočke za ustno higieno (zobna ščetka, zobna pasta, zobna nitka, medzobna ščetka).

Učenec spozna in osvoji pravilno tehniko čiščenja zob.

3. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

PROJEKT
"RADI JEMO - ZA REDEN IN ZDRAV ZAJTRK"
Predstavitev projekta v februarju (1 šolska ura)

Pisanje dnevnika zdravega zajtrka (1 mesec)

Zaključek projekta v aprilu.

  • Predavanje

  • Delo s tekstom

  • Delo v skupini

Učence, učitelje in starše seznanimo s potekom projekta.

Učenci bodo spoznali prehransko gibalno piramido, kot pripomoček za zagotavljanje uravnotežene prehrane s poudarkom na zdravemu zajtrku.

Učenci in starši bodo spoznali povezanost med uravnoteženo prehrano, gibanjem in ustnim zdravjem.

Učenci bodo redno in čim bolj zdravo zajtrkovali ter izdelali dnevnik za beleženje zdravega in rednega zajtrka.

4. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

VSE O ZOBEH
(v šoli)

2 -3 šolske ure v okviru snovi
ali
kot naravoslovni dan

  • Predavanje ob projekciji

  • Delo s tekstom

  • Delo v skupini

 

Učenec spozna naloge zob, mlečne in stalne zobe, imena zob in njihovo nalogo v ustih, anatomijo zoba in ustne votline, bolezni zob in obzobnih tkiv, ortodontske anomalije, poškodbe zob, vpliv bolezni zob na celotni organizem, primerne pripomočke za ustno higieno, pravilno ustno higieno, pomen zdrave prehrane za zdravje zob, pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja skozi nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika ali ortodonta.

Ob predavanju učenec rešuje delovne liste.

Učenci izdelajo izdelek (risba, plakat, ...).

VSE O ZOBEH
(v Zdravstvenem domu Ajdovščiba)

naravoslovni dan

  • Predavanje ob projekciji 

  • Delo s testom

  • Delo v skupini

  • Ogled zobne ordinacije, zobne tehnike in rentgena

Učenec spozna naloge zob, mlečne in stalne zobe, imena zob in njihovo nalogo v ustih, anatomijo zoba in ustne votline, bolezni zob in obzobnih tkiv, ortodontske anomalije, poškodbe zob, vpliv bolezni zob na celotni organizem, primerne pripomočke za ustno higieno, pravilno ustno higieno, pomen zdrave prehrane za zdravje zob, pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika ali ortodonta.

Učenec spozna potek in način dela v zobni ordinaciji, zobni tehniki in rentgenu.

6. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

PRAVILNO IN REDNO ČIŠČENJE MEDZOBNIH PROSTOROV

Učna delavnica (1 šolska ura)

  • Praktično učenje uporabe pripomočkov za čiščenje medzobnih prostorov

Učenec spozna pomen rednega čiščenja medzobnih prostorov in posledice nečiščenja.

Učenec se nauči izbirati pravilni pripomoček za čiščenje medzobnih prostorov in se nauči pravilne uporabe.

8. ALI 9. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

PREPREČEVANJE BOLEZNI ZOB IN OBZOBNIH TKIV

1 - 2 šolski uri

  • Predavanje ob projekciji

  • Delo s tekstom

  • Barvanje zob s testnimi tabletami

  • Individualni razgovor

 

Učenec spozna proces nastanka zobne gnilobe, vnetja dlesni in paradontalne bolezni ter njihov vpliv na zdravje celotnega organizma.

Učenec spozna način preprečevanja bolezni zob in obzobnih tkiv (pravilna ustna higiena, redni obiski pri zobozdravniku in ortodontu, pomen fluoridov, pomen zdrave prehrane in zdravega načina življenja).

Učenec se seznani s prvo pomočjo pri poškodbah zob, s kislinsko erozijo, z beljenjem zob, z zalivkami in plombami ter zobno protetiko.

Učenec se seznani tudi s poklici v zobozdravstvu.

 

Sledite nam na Facebooku