Programi za osnovnošolce

Ob načrtovanju novega šolskega leta vam predstavljamo programe vzgoje za ustno zdravje, ki smo jih za vas pripravili v Zdravstvenem domu Ajdovščina.

Vsebine:

  • 1.razred: vzgoja za ustno zdravje
  • 2.razred: pravilna ustna higiena
  • 3.razred: projekt »Radi jemo - za reden in zdrav zajtrk«
  • 4.razred:
    • naravoslovni dan Vse o zobeh (v šoli)
  • 6.razred: pravilno in redno čiščenje medzobnih prostorov
  • 8. Ali 9.razred: preprečevanje bolezni zob in obzobnih tkiv

Zobozdravstvena preventiva:

  • tekmovanje Čisti zobje ob zdravi prehrani
  • zaščita zob s površinskimi premazi

1. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

VZGOJA ZA USTNO ZDRAVJE V PRVEM RAZREDU

 

1 šolska ura (v začetku šolskega leta)

  • Pogovor ob poučni zgodbi ali prezentaciji
  • Predstavitev knjižice ZDRAVI ZOBJE Z ZDRAVO PREHRANO
  • Predstavitev Tekmovanja čisti zobje ob zdravi prehrani
  • Barvanje zob s testnimi tabletami

     

Učenci spoznajo vrste zob, naloge zob, menjavanje zob, pravilne pripomočke za čiščenje zob,  pomen fluoridov, pravilen način ustne higiene, prehrano za zdravje zob in pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos in rednega obiskovanja zobozdravnika.

Učenci spoznajo način in potek Tekmovanja za čiste zobe ob zdravi prehrani.

Učenci spoznajo in preizkusijo  testno tableto za obarvanje zobnega plaka.

2. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

PRAVILNA USTNA HIGIENA

1 šolska ura

  • Predavanje

  • Demonstracija

  • Barvanje zob s testno tableto

  • Želiranje

Učenec spozna primerne pripomočke za ustno higieno (zobna ščetka, zobna pasta, zobna nitka, medzobna ščetka).

Učenec spozna in osvoji pravilno tehniko čiščenja zob.

Učenec preveri čistočo zob s testno tabletko.

3. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

PROJEKT  RADI JEMO (TEKMOVANJE ZA ZDRAV IN REDEN ZAJTRK)

1 šolska ura

  • Predavanje

  • Delo z besedilom

Učenci bodo spoznali zdrav krožnik kot pripomoček za zagotavljanje uravnotežene prehrane s poudarkom na zdravemu zajtrku.

Učenci in starši bodo spoznali povezanost med uravnoteženo prehrano, gibanjem in ustnim zdravjem.

Učenci dobijo navodila za beleženje zajtrka v brošuro Od zajtrka do zajtrka - dobro jutro.

Učence, učitelje in starše seznanimo s potekom projekta.

4. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

VSE O ZOBEH
 

2 -3 šolske ure v okviru snovi
ali
kot naravoslovni dan

  • Predavanje ob projekciji

  • Delo z besedilom

  • Delo v skupini

 

Učenec spozna naloge zob, mlečne in stalne zobe, imena zob in njihovo nalogo v ustih, zgradbo zoba in ustne votline, bolezni zob in obzobnih tkiv, ortodontske anomalije, prvo pomoč ob poškodbah zob, vpliv bolezni zob na celotni organizem, primerne pripomočke za ustno higieno, pravilno ustno higieno, pomen zdrave prehrane za zdravje zob, pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika ali ortodonta.

Ob predavanju učenec rešuje delovne liste.

Učenci lahko izdelajo izdelek (risba, plakat, ...)

6. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

PRAVILNO IN REDNO ČIŠČENJE MEDZOBNIH PROSTOROV

1 šolska ura

  • Praktično učenje uporabe pripomočkov za čiščenje medzobnih prostorov (zobna nitka, medzobna ščetka)

Učenec se nauči izbirati pravilno zobno nitko ali medzobno ščetko, spozna pomen redne uporabe zobne nitke ali medzobne ščetke in se nauči pravilne uporabe.

8. ALI 9. RAZRED

VSEBINA

METODE DELA

NAMEN IN CILJI

PREPREČEVANJE BOLEZNI ZOB IN OBZOBNIH TKIV

1 - 2 šolski uri

  • Predavanje ob projekciji

  • Delo z besedilom

  • Barvanje zob s testnimi tabletami

  • Individualni razgovor

 

Učenec spozna proces nastanka zobne gnilobe, gingvigitisa in paradontalne bolezni ter njihov vpliv na zdravje celotnega organizma.

Učenec spozna način preprečevanja bolezni zob in obzobnih tkiv (pravilna ustna higiena, prehrana, redni obiski pri zobozdravniku, pomen fluoridov, pomen zdrave prehrane in zdravega načina življenja).

Učenec se seznani s prvo pomočjo pri poškodbah zob.

 

Sledite nam na Facebooku