Programi za osnovnošolce
Ob načrtovanju novega šolskega leta vam predstavljamo programe vzgoje za ustno zdravje, ki smo jih za vas pripravili v Zdravstvenem domu Ajdovščina.
Vsebine:
- 1.razred: vzgoja za ustno zdravje
- 2.razred: pravilna ustna higiena
- 3.razred: projekt »Radi jemo - za reden in zdrav zajtrk«
- 4.razred:
- naravoslovni dan Vse o zobeh (v šoli)
- naravoslovni dan Vse o zobeh (v Zdravstvenem domu Ajdovščina)
- 6.razred: pravilno in redno čiščenje medzobnih prostorov
- 8. Ali 9.razred: preprečevanje bolezni zob in obzobnih tkiv
Zobozdravstvena preventiva:
- tekmovanje Čisti zobje ob zdravi prehrani
- zaščita zob s površinskimi premazi
1. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
VZGOJA ZA ZDRAVE ZOBE IN DLESNI V PRVEM RAZREDU
1 šolska ura (v začetku šolskega leta) |
|
Učenci spoznajo vrste zob, naloge zob, menjavanje zob, bolezni zob in ortodontske anomalije, pravilne pripomočke za čiščenje zob, pravilen način ustne higiene, prehrano za zdravje zob in pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika. Učenci se seznanijo z vzgojo za ustno zdravje v šolskem obdobju. Učenci spoznajo način in potek tekmovanja Čisti zobje ob zdravi prehrani. Učenci spoznajo in preizkusijo testno tableto za obarvanje zobnih oblog. |
2. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
PRAVILNA USTNA HIGIENA |
|
Učenec spozna primerne pripomočke za ustno higieno (zobna ščetka, zobna pasta, zobna nitka, medzobna ščetka). Učenec spozna in osvoji pravilno tehniko čiščenja zob. |
3. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
PROJEKT Pisanje dnevnika zdravega zajtrka (1 mesec) Zaključek projekta v aprilu. |
|
Učence, učitelje in starše seznanimo s potekom projekta. Učenci bodo spoznali prehransko gibalno piramido, kot pripomoček za zagotavljanje uravnotežene prehrane s poudarkom na zdravemu zajtrku. Učenci in starši bodo spoznali povezanost med uravnoteženo prehrano, gibanjem in ustnim zdravjem. Učenci bodo redno in čim bolj zdravo zajtrkovali ter izdelali dnevnik za beleženje zdravega in rednega zajtrka. |
4. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
VSE O ZOBEH 2 -3 šolske ure v okviru snovi |
|
Učenec spozna naloge zob, mlečne in stalne zobe, imena zob in njihovo nalogo v ustih, anatomijo zoba in ustne votline, bolezni zob in obzobnih tkiv, ortodontske anomalije, poškodbe zob, vpliv bolezni zob na celotni organizem, primerne pripomočke za ustno higieno, pravilno ustno higieno, pomen zdrave prehrane za zdravje zob, pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja skozi nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika ali ortodonta. Ob predavanju učenec rešuje delovne liste. Učenci izdelajo izdelek (risba, plakat, ...). |
VSE O ZOBEH naravoslovni dan |
|
Učenec spozna naloge zob, mlečne in stalne zobe, imena zob in njihovo nalogo v ustih, anatomijo zoba in ustne votline, bolezni zob in obzobnih tkiv, ortodontske anomalije, poškodbe zob, vpliv bolezni zob na celotni organizem, primerne pripomočke za ustno higieno, pravilno ustno higieno, pomen zdrave prehrane za zdravje zob, pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika ali ortodonta. Učenec spozna potek in način dela v zobni ordinaciji, zobni tehniki in rentgenu. |
6. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
PRAVILNO IN REDNO ČIŠČENJE MEDZOBNIH PROSTOROV Učna delavnica (1 šolska ura) |
|
Učenec spozna pomen rednega čiščenja medzobnih prostorov in posledice nečiščenja. Učenec se nauči izbirati pravilni pripomoček za čiščenje medzobnih prostorov in se nauči pravilne uporabe. |
8. ALI 9. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
PREPREČEVANJE BOLEZNI ZOB IN OBZOBNIH TKIV 1 - 2 šolski uri |
|
Učenec spozna proces nastanka zobne gnilobe, vnetja dlesni in paradontalne bolezni ter njihov vpliv na zdravje celotnega organizma. Učenec spozna način preprečevanja bolezni zob in obzobnih tkiv (pravilna ustna higiena, redni obiski pri zobozdravniku in ortodontu, pomen fluoridov, pomen zdrave prehrane in zdravega načina življenja). Učenec se seznani s prvo pomočjo pri poškodbah zob, s kislinsko erozijo, z beljenjem zob, z zalivkami in plombami ter zobno protetiko. Učenec se seznani tudi s poklici v zobozdravstvu. |
Priponka | Velikost |
---|---|
dovoljenje_starsev_-_projekt_radi_jemo.pdf | 147.36 KB |
dnevnik_zdravega_zajtrka.pdf | 210.23 KB |
dovoljenje_starsev_-_tekmovanje_cisti_zobje_ob_zdravi_prehrani.pdf | 139.56 KB |