Programi za osnovnošolce
Ob načrtovanju novega šolskega leta vam predstavljamo programe vzgoje za ustno zdravje, ki smo jih za vas pripravili v Zdravstvenem domu Ajdovščina.
Vsebine:
- 1.razred: vzgoja za ustno zdravje
- 2.razred: pravilna ustna higiena
- 3.razred: projekt »Radi jemo - za reden in zdrav zajtrk«
- 4.razred:
- naravoslovni dan Vse o zobeh (v šoli)
- 6.razred: pravilno in redno čiščenje medzobnih prostorov
- 8. Ali 9.razred: preprečevanje bolezni zob in obzobnih tkiv
Zobozdravstvena preventiva:
- tekmovanje Čisti zobje ob zdravi prehrani
- zaščita zob s površinskimi premazi
1. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
VZGOJA ZA USTNO ZDRAVJE V PRVEM RAZREDU
1 šolska ura (v začetku šolskega leta) |
|
Učenci spoznajo vrste zob, naloge zob, menjavanje zob, pravilne pripomočke za čiščenje zob, pomen fluoridov, pravilen način ustne higiene, prehrano za zdravje zob in pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos in rednega obiskovanja zobozdravnika. Učenci spoznajo način in potek Tekmovanja za čiste zobe ob zdravi prehrani. Učenci spoznajo in preizkusijo testno tableto za obarvanje zobnega plaka. |
2. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
PRAVILNA USTNA HIGIENA 1 šolska ura |
|
Učenec spozna primerne pripomočke za ustno higieno (zobna ščetka, zobna pasta, zobna nitka, medzobna ščetka). Učenec spozna in osvoji pravilno tehniko čiščenja zob. Učenec preveri čistočo zob s testno tabletko. |
3. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
PROJEKT RADI JEMO (TEKMOVANJE ZA ZDRAV IN REDEN ZAJTRK) 1 šolska ura |
|
Učenci bodo spoznali zdrav krožnik kot pripomoček za zagotavljanje uravnotežene prehrane s poudarkom na zdravemu zajtrku. Učenci in starši bodo spoznali povezanost med uravnoteženo prehrano, gibanjem in ustnim zdravjem. Učenci dobijo navodila za beleženje zajtrka v brošuro Od zajtrka do zajtrka - dobro jutro. Učence, učitelje in starše seznanimo s potekom projekta. |
4. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
VSE O ZOBEH 2 -3 šolske ure v okviru snovi |
|
Učenec spozna naloge zob, mlečne in stalne zobe, imena zob in njihovo nalogo v ustih, zgradbo zoba in ustne votline, bolezni zob in obzobnih tkiv, ortodontske anomalije, prvo pomoč ob poškodbah zob, vpliv bolezni zob na celotni organizem, primerne pripomočke za ustno higieno, pravilno ustno higieno, pomen zdrave prehrane za zdravje zob, pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika ali ortodonta. Ob predavanju učenec rešuje delovne liste. Učenci lahko izdelajo izdelek (risba, plakat, ...) |
6. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
PRAVILNO IN REDNO ČIŠČENJE MEDZOBNIH PROSTOROV 1 šolska ura |
|
Učenec se nauči izbirati pravilno zobno nitko ali medzobno ščetko, spozna pomen redne uporabe zobne nitke ali medzobne ščetke in se nauči pravilne uporabe. |
8. ALI 9. RAZRED |
||
VSEBINA |
METODE DELA |
NAMEN IN CILJI |
PREPREČEVANJE BOLEZNI ZOB IN OBZOBNIH TKIV 1 - 2 šolski uri |
|
Učenec spozna proces nastanka zobne gnilobe, gingvigitisa in paradontalne bolezni ter njihov vpliv na zdravje celotnega organizma. Učenec spozna način preprečevanja bolezni zob in obzobnih tkiv (pravilna ustna higiena, prehrana, redni obiski pri zobozdravniku, pomen fluoridov, pomen zdrave prehrane in zdravega načina življenja). Učenec se seznani s prvo pomočjo pri poškodbah zob. |