Programi za osnovnošolce

Spoštovani!

V upanju na dobro sodelovanje v prihajajočem šolskem letu 2016 / 2017 smo pripravili Katalog zdravstveno vzgojnih vsebin, ki smo ga pripravili na regijskem nivoju Zavod za zdravstveno varstvo Nova Gorica, Zdravstveni dom Ajdovščina, Zdravstveni dom Nova Gorica, Zdravstveni dom Tolmin.

Večino vsebin smo v preteklih letih že izvajali na vaši šoli in v skupnem trudu za dobro ozaveščenost in zdravje naših otrok, upamo na uspešno izvajanje tudi v prihodnje.

Ob načrtovanju novega šolskega leta vam predstavljamo zobozdravstveno vzgojne vsebine, ki smo jih za vas pripravili v Zdravstvenem domu Ajdovščina v našem internem operativnem šolskem programu.

V pričakovanju uspešnega sodelovanja smo v:

  • Službi splošne zdravstvene vzgoje šolarjem namenili štiri dni v tednu:  ponedeljek, torek, sreda in petek,
  • Služba zobozdravstvene vzgoje in preventive pa vsak dan od ponedeljka do petka.

Prosimo vas, da nas glede na vaše potrebe in želje predhodno pokličete:

Splošna zdravstvena vzgoja (Černe Alenka, dipl. m. s., Koron Špela, dipl. m. s.)
Tel.: 05 36-93-123 ali gsm 051 415 731
Pon., tor., sre., pet od 7.00 do 7.30 ali 13.00 do 15.00, čet. od 13.30 do 14.30
E-pošta: zdravstvena.vzgoja@zd-ajdovscina.si

Zobozdravstvena vzgoja in preventiva (Damjana Marc, dipl. m. s.)
Tel.: 05 36-93-120
Od ponedeljka do petka od 7.00 do 7.30 in od 13.00 do 15.00
E-pošta: zobozdravstvena.vzgoja@zd-ajdovscina.si

S toplimi pozdravi,
Alenka Černe, dipl.m.s.
Černe Alenka, dipl.m.s.
Damjana Marc, dipl.m.s.

Interni operativni zobozdravstveno vzgojni program

Vsebine:

1.RAZRED: VZGOJA ZA ZDRAVE ZOBE IN DLESNI V PRVEM RAZREDU

2.RAZRED: PRAVILNA USTNA HIGIENA

3.RAZRED: PROJEKT RADI JEMO-ZA REDEN IN ZDRAV  ZAJTRK

4.RAZRED: NARAVOSLOVNI DAN VSE O ZOBEH (v šoli)

                     NARAVOSLOVNI  DAN VSE O ZOBEH (v Zdravstvenem domu Ajdovščina)

6.RAZRED: PRAVILNO IN REDNO ČIŠČENJE MEDZOBNIH PROSTOROV

8. ali 9.RAZRED: PREPREČEVANJE OBOLENJ ZOB IN OBZOBNIH TKIV

 

ZOBOZDRAVSTVENA PREVENTIVA

  •  TEKMOVANJE ZA ČISTE ZOBE OB ZDRAVI PREHRANI
  • ZAŠČITA ZOB Z POVRŠINSKIMI PREMAZI

PRVI RAZRED

VSEBINA

DEJAVNOST

CILJI

VZGOJA ZA ZDRAVE ZOBE IN DLESNI V PRVEM RAZREDU

 

1 šolska ura (v začetku šolskega leta)

  • pogovor ob projekciji ali zgodbi
  • predstavitev tekmovanja Čisti zobje ob zdravi prehrani
  • barvanje zob s testnimi tabletami

 

Učenci spoznajo vrste zob, naloge zob, menjavanje zob, bolezni zob in ortodontske anomalije, pravilne pripomočke za čiščenje zob, pravilen način ustne higiene, prehrano za zdravje zob in pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika.

Učenci spoznajo način in potek tekmovanja za Čiste zobe ob zdravi prehrani.

Učenci spoznajo in preizkusijo  testno tableto za obarvanje zobnega plaka.

DRUGI RAZRED

VSEBINA

DEJAVNOST

CILJI

PRAVILNA USTNA HIGIENA
1 šolska ura (po dogovoru)

  • predavanje
  • demonstracija
  • barvanje zob s testno tabletko

Učenec spozna primerne pripomočke za ustno higieno (zobna ščetka, zobna pasta, medzobna nitka, medzobna ščetka).

Učenec spozna in osvoji pravilno tehniko čiščenja zob.

Učenec preveri čistočo zob s testno tabletko.

TRETJI RAZRED

VSEBINA

DEJAVNOST

CILJI

PROJEKT RADI JEMO(TEKMOVANJE ZA ZDRAV IN REDEN ZAJTRK)
1 šolska ura (predstavitev projekta) v februarju

Pisanje dnevnika en mesec.

Zaključek projekta v aprilu.

  • predavanje
  • delo s tekstom
  • delo v skupini

Učenci bodo spoznali prehransko gibalno piramido, kot pripomoček za zagotavljanje uravnotežene prehrane z poudarkom na zdrav zajtrk.

Učenci in starši bodo spoznali povezanost med uravnoteženo prehrano, gibanjem in oralnim zdravjem.

Učence , učitelje in starše seznanimo s potekom projekta.

Učenci bodo izdelali dnevnik za beleženje zdravega in rednega zajtrka.

ČETRTI RAZRED

VSEBINA

DEJAVNOST

CILJI

VSE O ZOBEH(v šoli)
2 -3 šolske ure v okviru snovi
ali
kot naravoslovni dan

  • predavanje ob projekciji
  • delo z besedilom
  • delo v skupini

 

Učenec spozna naloge zob, mlečne in stalne zobe, imena zob in njihovo nalogo v ustih, anatomijo zoba in ustne votline, bolezni zob in obzobnih tkiv, ortodontske anomalije, poškodbe zob, vpliv bolezni zob na celotni organizem, primerne pripomočke za ustno higieno, pravilno ustno higieno, pomen zdrave prehrane za zdravje zob, pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika ali ortodonta.

Ob predavanju učenec rešuje delovne liste.

Učenci izdelajo izdelek (risba, plakat, ..)

VSE O ZOBEH
(obisk Zdravstvenega doma Ajdovščina)

naravoslovni dan

  • predavanje ob projekciji 
  • delo s testom
  • delo v skupini
  • ogled zobne ordinacije, zobne tehnike, rentgena

Učenec spozna naloge zob, mlečne in stalne zobe, imena zob in njihovo nalogo v ustih, anatomijo zoba in ustne votline, bolezni zob in obzobnih tkiv, ortodontske anomalije, poškodbe zob, vpliv bolezni zob na celotni organizem, primerne pripomočke za ustno higieno, pravilno ustno higieno, pomen zdrave prehrane za zdravje zob, pomen dobrega žvečenja, pomen dihanja na nos, pomen fluoridov in rednega obiskovanja zobozdravnika ali ortodonta.

Učenec spozna potek in način dela v zobni ordinaciji, zobni tehniki in rentgenu.

ŠESTI RAZRED

VSEBINA

DEJAVNOST

CILJI

PRAVILNO IN REDNO ČIŠČENJE MEDZOBNIH PROSTOROV

1.šolska ura

Učna delavnica

  • praktično učenje uporabe pripomočkov za čiščenje medzobnih prostorov

Učenec spozna pomen rednega čiščenja medzobnih prostorov in posledice nečiščenja.

Učenec se nauči izbirati pravilni pripomoček za čiščenje medzobnih prostorov in se nauči pravilne uporabe..

OSMI ALI DEVETI RAZRED

VSEBINA

DEJAVNOST

CILJI

PREPREČEVANJE BOLEZNI ZOB IN OBZOBNIH TKIV
1 - 2 šolski uri

  • predavanje ob projekciji
  • delo s tekstom
  • barvanje zob z testnimi tabletami
  • individualni razgovor

 

Učenec spozna proces nastanka zobne gnilobe, gingvigitisa in paradontalne bolezni in njihov vpliv na zdravje celotnega organizma.

Učenec spozna način preprečevanja bolezni zob in obzobnih tkiv (pravilna ustna higiena, redni obiski pri zobozdravniku in ortodontu, pomen fluoridov, pomen zdrave prehrane in zdravega načina življenja).

Učenec se seznani s prvo pomočjo pri poškodbah zob,  s kislinsko erozijo, z beljenjem zob, z zalivkami in plombami ter zobno protetiko.

Učenec se seznani tudi z poklici v zobozdravstvu.

 

Sledite nam na Facebooku